MÜNİH-MUNICH-MUNCHEN (THE CAPILTAL OF BAVARIA) (6)

| 29 Haziran 2011 Çarşamba


Münih seyyahatimizin bu bölümünü şehrin kapılarına ayırdım. Eski Münih' in şu anda ayakta kalan 3 kapısı var. Yukarıda gördüğünüz en büyük ve en meşhur kapısı: Karlstor

SENDLINGER TOR
Şehrin ikinci kapısı. Yukarıdaki fotoğraf dıştan görüşününe ait. Tarihi şehir merkezinin güney ucunda. 1318' de Kutsal Roma Germen İmparatoru IV. Ludwig tarafından inşa edilmiş.



Sendlinger geçitinin içten görünüşü.
ISARTOR


İtiraf etmeliyim ki en hoşuma giden kapı bu kapı: Isartor. Gothik uslupta inşa edilen bu yapı adını hemen yanıbaşındaki Isar nehrinden alıyor. Şehrin ikinci en eski kapısı ama ayakta kalan en eski ortaçağ' a ait kapı.

Kapının iç tarafından bir görüntü. Simetri ve freskler oldukça hoş.

Karanlık şehri yavaş yavaş bürürken, ben karanlık çökmeden şu kapıyı da göreyim derdindeydim... O koşturmaca sırasında kullandığım Münih' in şirin tramvayları...

Ve güneş batmıştı... Akşam vaktine yakın meyve satıcıları beliriyor sokaklarda... Şehrin kapılarından birinin önünde... Pastel tondaki fiyat pankartlarını okşayan, küçük lambanın ışıkları, sizi bilmiyorum ama bana çok hoş görünmüştü...

0 yorum:

Yorum Gönder

Her yorum bir fikri her fikir bir insanı belirtir. Tüm insanları seviyorum :)
(Eğer yorum yazamıyorum diyorsanız Yorumlama Biçimi bölümünden anonim seçip karşınıza gelen kutuyu doldurup tamam diyin :) afiyet olsun :)
(ve isminizi bağışlarsanız sevinirim )