MÜNİH-MUNICH-MUNCHEN (THE CAPILTAL OF BAVARIA) (8)

| 3 Temmuz 2011 Pazar


OLİMPİYAT PARKI
Münih Olimpiyat Parkı 1972 Yaz Olimpiyatları için inşa edilen, zarif mimarisi, geniş yeşillikleri ve peyzaj düzenlemeleri Münih' e başlı başına karakter kazandıran bir yapı. Yukarıda BMW Museum' dan Olimpiyat Park' a geçişi sağlayan köprüden, Olimpiyat Parkına bir bakış.



Olimpiyat Parkı' na geçişi sağlayan köprü üzerinden otobana bir bakış.

OLİMPİYAT KULESİ
291 metre yüksekliğinde 52,500 ton ağırlığından devasa bir yapı olimpiyat kulesi. 1968' de açıldığından beri (ben hariç)40 milyondan fazla ziyaretçi ağırlamış. Belli bir yükseklikten sonra, seyir terası, müzeler ve restorant var. En yukarıya çıkmak 53 dk alıyormuş.



Olimpiyat Parkı' nın hemen girişi ve Olimpik Havuz.

Olympiahalle. Çok amaçlı bir salon burası. Aslında burası sadece girişi :)

Olimpiyat Stadı' nın girişi. Tadilat dolayısıyla maalesef burası da kapalıydı. Çok özgün mimarisi var. Girip görmek isterdim ama giremedim.

Münih Olimpiat Stadyumu. Stad 1968-1972 yılları arasında inşa edilmiş. 80.000 kişilik kapasitesi ile Almanya' daki en büyük ulasal ve uluslararası stadyummuş fakat 90' lı yıllarda güvenlik gerekçeleri ile kapasitesi 69.000' e düşürülmüş
Olimpiyat Stadı' nın arkadasından yarı simetrik mimarisini gösteren bir görüntü.

0 yorum:

Yorum Gönder

Her yorum bir fikri her fikir bir insanı belirtir. Tüm insanları seviyorum :)
(Eğer yorum yazamıyorum diyorsanız Yorumlama Biçimi bölümünden anonim seçip karşınıza gelen kutuyu doldurup tamam diyin :) afiyet olsun :)
(ve isminizi bağışlarsanız sevinirim )